28. oktoobril toimus Rakveres Aqva konverentsikeskuses esimene ühine Virumaa Turismikonverents, mis kandis teemaviidet #lahkusttäis. Päeva fookuses olid külalislahkus, koostöö ja kestlik turism – väärtused, mis aitavad Virumaal kujuneda veelgi terviklikumaks ja ligitõmbavamaks sihtkohaks.
Konverents tõi kokku turismiettevõtjad, omavalitsuste esindajad ja piirkonna arendajad üle kogu Virumaa, et ühiselt arutada, kuidas luua tõeliselt külalislahke keskkond nii külastajatele kui ka kogukonnale. Päeva juhtis energiliselt Marko Pomerants, kes põimis ettekanded ja arutelud muheda huumori ning eluliste näidetega.
Külalislahkuse psühholoogilist ja juhtimislikku poolt avas koolitaja Signe Kiisk, rõhutades, et tõeline lahkus algab inimese sisemisest hoiakust ja väikestest tähelepanelikkuse hetkedest. Rahvusvahelist vaadet lisas Niclas Fjellström, Kulinaarse Pärandi võrgustiku globaalne koordinaator Rootsist, kes rääkis Skandinaavia turistide ootustest ja maitseeelistustest.
EASi ja KredExi ühendasutuse esindaja Kristiina Jors selgitas, mis on DMO ehk sihtkoha juhtimise organisatsioon ja kuidas ühine strateegiline tegutsemine aitab Virumaal rahvusvahelisel turul nähtavam olla. Viljar Vissel Virumaa Muuseumidest tõi esile kultuuripärandi ja muuseumide rolli elamusturismi kujundamisel, samal ajal kui Veiki Laan Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidust tuletas meelde, et ligipääsetavus on külalislahkuse loomulik osa – iga külaline peab tundma end oodatuna.
Kestlikkuse teemal kõneles Virumaa DMO rohekoordinaator Kaisa Linno, kes kutsus turismiettevõtjaid üles mõtlema keskkonnasõbralike lahenduste ja vastutustundliku käitumise peale. Ka tehnoloogiline pool ei jäänud puudutamata – turundusekspert Kristo Peterson tutvustas võimalusi, kuidas tehisintellekt saab toetada paremat kliendikogemust ja personaalsemat teenindust.
Konverentsi lõppakordiks oli paneeldiskussioon “Külalislahkuse väljakutsed ja tulevik”, kus osalejad jagasid nii naljakaid kui õpetlikke kogemusi turistide ootustest. Arutelust jäid kõlama mõtted, et külalislahkus tähendab eelkõige empaatiat, oskust kuulata ja valmisolekut teha koostööd – ka siis, kui naaberettevõte on vahel konkurent.
Päeva lõpetuseks jagati tunnustusi kestlikult tegutsevatele turismiettevõtetele, kes on Virumaal eeskujuks oma vastutustundliku tegutsemise ja keskkonnahoiu poolest.
Konverentsijärgsel hommikul said osalejad osa kahest järeltuurist – linnalooduse retkest Peep Veedlaga ja muuseumituurist Rakveres, mis pakkusid inspiratsiooni ja uusi vaatenurki piirkonna avastamiseks.„Tahame, et konverentsist jääks inimestele tunne, et Virumaal osatakse väärtustada nii külalislahkust kui koostööd. Kui me ise oleme lahkust täis, jõuab see tunne ka iga külaliseni – ja just see ongi turismi edu saladus,“sõnas konverentsi korraldaja ja Virumaa DMO juht Maie Urbas.