Koolitus toimub 8-päevasena: 17.11., 18.11., 20.11., 21.11., 08.12., 10.12., 15.12. ja 16.12.2025.
Kõigil päevadel algab koolitus kl 9.00 ja lõpeb kl 16.00.
Kellele on koolitus kasulik?
Koolitusele ootame ettevõtjaid, asutuste, ettevõtete ja mittetulundusühingute töötajaid, kelle töö on seotud kasutajakogemuse kavandamisega, kasutajasõbralike digilahenduste loomise või tellimisega. Olgu selleks koduleht, e-pood, iseteeninduskeskkond, mobiilirakendus või mõni muu digitaalne teenus — koolitus aitab mõista, kuidas luua lahendusi, mis on tõhusad ning kasutajale mugavad ja arusaadavad. Koolitusest on kasu nii arendus- ja disainimeeskondade liikmetele, tooteomanikele, projektijuhtidele, tarkvara tellijatele kui ka kõigile teistele, kes vastutavad organisatsioonis digiprojektide kvaliteedi ja kasutajakogemuse eest.
Milline on õpitulemus?
Koolituse läbinu:
- eristab kasutajakogemuse põhikarakteristikuid;
- hindab interaktiivse toote üldist kasutajakogemust lihtsamate meetoditega;
- teeb teadlikke otsuseid IT toote tellimisel või arendamisel kasutajakogemuse põhjal;
- mõistab emotsiooni ja tuju rolli kasutajakogemuse hindamisel;
- kogub psühhofüsioloogilisi andmeid iMotions tarkvara kasutades;
- tõlgendab psühhofüsioloogilisi signaale ja seostab tulemust interaktsioonidisainiga;
- valmistab ette käitumisuuringu eri sünkroonsete andmekogumisvahenditega;
- valib sobivad seadmed ja viib läbi käitumise jälgimise uuringu;
- hindab mujalt saadud või kogutud andmete kõlblikkust;
- valmistab kogutud andmed ette analüüsiks;
- tunneb kvalitatiivsete andmete peamisi omadusi;
- tuvastab disainiprobleeme kvalitatiivsest andmetest;
- sorteerib probleeme olulisuse järgi ja kategoriseerib probleeme tähenduslikult;
- pakub välja disainisoovitusi.
Kuidas ja mida õpitakse?
Koolitus on olemuselt praktiline ning koolitusel osaleja saab siseneda disainiprotsessi oma ettevõtte konkreetse disainiprobleemiga. Kursus koosneb neljast kahepäevasest moodulist.
NB! Osaleda tuleb kõigis 4-s moodulis!
I moodul: Kasutajakogemuse hindamise alused (17.–18. november, kell 9.00–16.00)
- Kliendi vajaduste väljaselgitamine (fookusgrupp).
- Kasutajakogemus ja disainikontseptsioon (ideede genereerimine).
- Kasutajakogemuse aspektid konkureerivate toodete põhjal (kvalitatiivne analüüs).
- Iseseiseva tööna andmete kogumine.
- Kasutajakogemuse kriitilised aspektid tellitava või arendatava toote põhjal (kvantitatiivne analüüs).
- Toote kasutaja tundmaõppimine (käitumisanalüüs).
II moodul: Emotsioon ja tuju interaktsioonis tehnoloogiaga (20.–21. november, kell 9.00–16.00)
Emotsiooni hindamine objektiivsete meetoditega:
- EDA (electrodermal activity, eng);
- kasutajavideol põhineva näoilmete analüüs (iMotions Affectiva tarkvara);
- kasutaja poolt raporteeritud emotsioonide hindamise meetod.
III moodul: Kasutaja käitumise jälgimine (8. ja 10. detsember, kell 9.00–16.00)
Kasutajatestimise aspektid:
- stiimul (ülesandepõhine testimine ja vaba avastamine);
- osalejad (keda, kuidas ja kui palju valida?);
- instrumendid (vahendid ja andmed);
- protseduur (ettevalmistus ning vahendamine).
IV moodul: UX andmete kvalitatiivne analüüs (15.–16. detsember, kell 9.00–16.00)
UX andmete kvalitatiivne uuring.
Detailse prototüübi või varases faasis toote (alfa-versioon) kasutusega seotud probleemide tuvastamine käitumisuuringu andmetest lähtuvalt.
Kasutaja jälgimise andmete analüüsimise meetodid:
- kasutaja video
- kasutajaliidese video
- visualiseeritud pilguandmed
- kasutaja ütluste analüüsimine (audiosalvestus)
- uurija märkmete analüüsimine
Oluline info!
Palume arvestada, et eelregistreerumine ja motivatsioonikirja esitamine ei taga automaatselt õppegruppi arvamist. Osalejate valiku kriteeriumiks on sihtgruppi kuulumine (see on kirjeldatud õppekavas) ning motivatsioonikirja esitamine. Õppegrupi komplekteerimine toimub novembri esimeses pooles, mille järel võetakse kõigi eelregistreerunutega ühendust ja antakse teada, kes on õppegruppi arvatud.
Koolitus on sihtgrupile tasuta (tingimusel, et osaleja läbib koolituse täies mahus). Koolitust rahastatakse projekti „Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine“ toel.
