Liigu põhisisu juurde Ligipääsetavus

Otsing

Nurme on pereettevõte, kus tegutseb tänaseks kolm generatsiooni. Fotograaf: Alice Märtin

Nurme on pereettevõte, kus tegutseb tänaseks kolm generatsiooni. Fotograaf: Alice Märtin

Nurme Looduskosmeetika – koduköögist sündinud looduslik ilu ja püsiv jõud

26. august 2025

Aadress: Taara pst 1, Tapa, 45109 Lääne-Viru maakond
Koduleht: https://nurme.eu/
Facebook: Nurme Natural Skincare

Nurme Looduskosmeetika sai alguse koduköögist – milline oli see esimene hetk, kui tundsite, et “see võib kasvada millekski suureks”?

Nurme sai alguse 2009. aastal, kui hakkasin oma koduköögis käsitööna külmprotsessi meetodil seepe valmistama. Alguses tegin neid lihtsalt kingitusteks perele ja sõpradele – mul ei olnud plaani sellest äri kasvatada. Samal ajal tabas Eestit majanduskriis ja nii mina kui ka mu ema saime koondamisteated. See andis tõuke luua ettevõte. 

Mitmed kingisaajad kasutasid seepe hoolega ja olid vaimustuses, kuidas nende nahk enam ei sügelenud. Kiideti taevani ja see andis mulle esimest korda tunde, et looduslik kosmeetika ei ole ainult meeldiv aksessuaar, vaid mis võib päriselt aidata ja muuta inimese igapäevaelu paremaks.

Nurme kasvas aasta-aastalt orgaaniliselt. Suurim hüpe tuli koroonaajal, kui keskendusime e-poe arendamisele. Siis sai selgeks, et meie senine tootmistalu jääb varsti kitsaks. Olime valiku ees: kas ehitada uus tootmishoone või otsida mõni sobiv olemasolev. Nii saigi Nurme uueks koduks endine Tapa leivatehas Taara puiesteel.

Nurme tootmishoone. Fotograaf: Ain Liiva

Millised väärtused olid alguses kõige olulisemad ja millised neist on teekonnal veelgi sügavamaks kasvanud?

Alustasime väga selge eesmärgiga: teha 100% looduslikku käsitöökosmeetikat. Kui 2009. aastal Nurme lõime, ei olnud looduslik kosmeetika Eestis veel isegi defineeritud. Soovist teha asju õigesti ja vastutustundlikult võtsin ette reisi Ühendkuningriiki, et õppida sealsetelt professionaalidelt nii looduskosmeetika tootmist kui ka vastavat seadusandlust.

Pidev õppimine on olnud osa Nurme DNA-st algusest peale. Aja jooksul on muutunud selgemaks nii loodusliku kosmeetika mõiste kui ka tarbijate ootused ja teadlikkus. Kui alguses keskendusime käsitööseepidele, siis tänaseks on see kasvanud mitmekülgseks ja innovaatiliseks tootearenduseks, mis katab kogu keha- ja juuksehoolduse.

Kuidas sünnib üks Nurme Looduskosmeetika toode – alates ideest kuni riiulile jõudmiseni? Kas on mõni toode, mille sünd on eriti südames? 

Tootearendus on kogu kosmeetikatööstuse juures üks kulukamaid ja ajamahukamaid protsesse. Sageli arvatakse ekslikult, et piisab internetist leitud retseptist, proovitootest ja võibki juba laatadel või e-poes müüma hakata. Tegelikkuses ei tee Euroopa Liidu kosmeetikamäärus vahet suur- ja väiketootjal, sest nõuded on kõigile ühtmoodi ranged.

Nurmes algab tootearendus hoopis poe riiulist. Esimesena mõtleme sellele, kuhu me soovime oma uut toodet positsioneerida. Sealt edasi uurime potentsiaalset klientuuri ja konkurentsi, et leida oma selge eristuvus. Alles siis hakkame arendama toodet ennast, selle tekstuuri, viskoossust, lõhna, soovitud toimet ja pakendit. Kui need on paigas, teeme majasiseselt mikrobioloogilised ja stabiilsustestid ning alles siis, kui ise oleme veendunud, saadame tooteproovid atesteeritud laboritesse, kus koostatakse ohuhinnang – see on kohustuslik dokument, ilma milleta ei tohi Euroopas ühtegi kosmeetikatoodet turule lasta.

Paralleelselt käib töö disaini, lansseerimisplaani ja testtootmistega. Ühe toote valmimisega on 12–24 kuu jooksul seotud igapäevaselt ligi 10–12 inimest.

Kõige rohkem on mulle südamesse läinud Nurme Neroli näosari. Panime korraga arendusse seitse toodet, millest viis jõudsid lõpuks turule. Kui algselt plaanisime tootearendusele aasta, siis tegelikkuses läks aega topelt. Lõpusirgeks valmistudes teatasid ootamatult paar tooraine tarnijat, et nad lõpetavad võtmekomponentide tootmise. See oli ehmatav hetk, sest riiulikohad jaekettidesse olid juba lepingutega seotud. Lõpuks saime siiski kõik toimima, aga see oli valus meeldetuletus, et ei tohi ennast siduda vaid ühe tarnijaga.

Neroli näosarja lansseerimine oli meie jaoks suur saavutus.
Fotograaf: Sasha Khokh
Neroli näosarja lansseerimine oli meie jaoks suur saavutus. Fotograaf: Sasha Khokh

Milline on teie kõige suurem “ahhaa!” hetk ettevõtlusteel olnud – kas mingi suur õppetund või pöördepunkt?

​​Olen oma ettevõtlusaastate jooksul kokku puutunud paljude alustavate ettevõtjatega, kes otsivad head nõu, kuidas oma äriideed ellu viia, kust alustada ja milliseid häid nippe kasutada. Minu hinnangul ettevõtjaks keegi ei sünni, vaid selleks kasvatakse.

Olen ikka öelnud, et kui ma peaksin kunagi kirjutama ettevõtlusõpiku, siis oleks selles ainult üks lehekülg, mille keskele on kirjutatud: „Just do it.“ See ongi meie ettevõttes olnud edu valem, et lihtsalt tuleb tegevustega pihta hakata. Mitte homme, mitte siis, kui kõik on ideaalne, vaid nüüd, praegu ja kohe.

Sain selle teadmise juba ettevõtlusteekonna alguses ning see mõtteviis on meid läbi aja edasi viinud.

Nurme räägib palju looduslikkusest ja jätkusuutlikkusest. Kuidas te päriselt igapäevaselt neid väärtusi ettevõttes ellu viite?

Pidasime äsja Nurme tiimiga meeskonnapäeva, kus keskendusime just oma väärtustele. Täpselt samale küsimusele – mida looduslikkus ja jätkusuutlikkus meie jaoks tähendavad – vastas igaüks meist. Ja oli väga südantsoojendav näha, et looduslähedus algab meie inimestest endist. Enamik meie tiimist on suuremal või väiksemal määral rohenäpud, kellele meeldib veeta aega looduses, aias, metsas või loomadega. Ma usun siiralt, et inimene, kes on loomult loodusega nii tihedas kontaktis, ei vaja tööandja poolt eraldi suuniseid, kuidas olla keskkonnateadlikum, sest see on tal juba loomupäraselt olemas.

Nurme toodete väljatöötamisel lähtume esmalt tooraine valikust, et see oleks taimne, biolagunev ja jätkusuutlik. Tootmisel eelistame külmprotsess meetodeid, et vähendada energiakulu. Ka kosmeetikas vajalikku kõrge puhtuseastmega vett teeme kohapeal ise, et säästa keskkonda.

Fotograaf: Liis Treimann

Eesti loodus mängib teie brändis suurt rolli. Kas on mõni kindel paik või loodusnähtus, mis teid ikka ja jälle inspireerib?

Kui ma väike olin, siis mulle meeldis uitada kodulähedastel lilleniitudel. Lapsena tundusid aasalilled värvilisemad, lõhnavamad ja neil oli võime mind mõtetes lendama viia. Kuigi Nurme nimevalik oli üsna juhuslik, siis hilisemas elus olen lapsepõlve meenutades ikka tagasi jõudnud Eestimaa nurmedele ja niitudele. Ehk ei olnudki see nimevalik nii juhuslik ja aitab mul hoida fookust igal lillenupul ja rohetaval lehekesel.

Milline on olnud kõige suurem väljakutse pereettevõttena tegutsemisel ja kuidas olete sellest üle saanud?

Olen nõus, et pereettevõtlusel on oma võlud ja valud, aga mina näen selgelt rohkem võlusid. Meie pere on alati olnud väga kokkuhoidev ning täna on Nurmega seotud juba kolm põlvkonda. Praegune faas ongi kui põlvkonnavahetus: vanem generatsioon sätib ennast väljateenitud pensionile ja kolmas põlvkond tuleb peale uute, lennukate ideedega.

Suurimad väljakutsed ei ole olnud seotud mitte perega, vaid pigem põlvkondade erinevate tööharjumustega. On täiesti arusaadav, et nõukogude aja inimestel on teistsugune töörütm ja suhtumine kui tänapäeva noortel. Nii me siis aeg-ajalt lõõbime, et näis, kes meist esimesena ennast surnuks töötab. Nali naljaks, õnneks oleme kõik elus ja järjest teadlikumad ka puhkuse olulisusest.

Oleme mõistnud, et ka tegevuse vahetus on puhkus ja jõudnud ühiselt arusaamani, et kuigi Nurme veri voolab meie kõigi soontes, ei ole see enam kogu meie elu.

Mis teeb Tapa valla ja Lääne-Virumaa teie jaoks heaks kohaks ettevõtluseks?

Tapal on väga palju eeliseid, eriti logistilises mõttes. Siin on suurepärane rongiühendus nii Tallinna kui Ida-Virumaaga ning vahetus läheduses asuvad ka Rakvere ja Tamsalu. See muudab Tapa heaks kohaks nii töötajatele kui ka kaupade liikumise seisukohalt.

Tapa areneb kiiresti ja usun, et enne kui arugi saame, on sellest saanud justkui Tallinna eeslinn sarnaselt näiteks Keilaga. Mõnele võib see tunduda ohuna, justkui inimesed hakkaksid siit rohkem pealinna tööle sõitma, aga mina näen selles pigem suurt võimalust: spetsialiste on lihtsam siia meelitada, kui elukeskkond ja ühendused on tugevad.

Oma visioonis näen Tapal potentsiaali muutuda hästiarenenud tööstuslinnakuks, mis oleks atraktiivne ka välisspetsialistidele – inimestele, kes on valmis siia ajutiselt kolima ja kohapeal panustama

Mida te soovitaksite neile, kes tahavad luua midagi päris oma, aga kardavad alustada?

Just do it! Lihtsalt hakake pihta.

Küsimustele vastas Nurme kaasasutaja Marit Tiits